Pages

30 Nisan 2012 Pazartesi

Ne Okudum?-3


Ayşe Kulin'i çok sevdiğimi önceden de söylemiştim, çoğu kitabını da okudum kalemini çok değerli buluyorum kendisinin. Kütüphanede kitap arayışlarına girmişken karşılaştım Bir Gün'le. Almadan çıkamadım kitabı. Genelde öncesinde araştırma yapıp hakkında yorumlar okuduktan sonra kitap okumayı severim fakat Bir Gün'ü anlık bir kararla aldım ve bir solukta okudum. Türk Kürt kavgasına iki tarafında bakışından örneklerle değinmiş Ayşe Kulin.

Bir gerçek var ki cevizin içini kaplayan meyvesi ve kabuğu kadar iç içe geçmişiz . Her acımızda yaptığımız yine bizi acıyor . Bitmeyen bir döngü adeta . Yok olup giden on binlerce can , binlerce boşaltılan köy , yitirilen milyarca dolar kaynak , yok olan enerjimiz ve kardeşliğimiz
2005 yılında çıkan bu kitapta bahsedilen Zeliha Bora karakterini Leyla Zana’dan , Nevra Tuna karakteri ise Ayşe Kulin kendinden esinlenerek yaratmış . Leyla Zana’nın içerde olduğu dönemde röportaj talebinde bulunan Kulin’in bu istediği kabul edilmemiş ve o da edindiği bilgilerden yola çıkarak hayalinde bir karakter yaratmış kitabı için . Her zamanki gibi sürükleyici, düşündürücü vu duygulandırıcıydı.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...