Pages

5 Eylül 2011 Pazartesi

Neler okudum?

Sevgili oda arkadaşımın doğumgünümde gönderdiği şirin hediyelerin arasında Ayşe Kulin'in son romanı Hayat vardı. Bu kitap Hazirandan beri benle olmasına rağmen okumak için biraz gecikmiştim. Ayşe Kulin'in kalemini sevdiğimden mi yoksa eski zamanlara, Türkiye'nin karışık dönemlerine olan merakımdan mıdır bilinmez kitabı bir solukta okuyup bitiriverdim:) Kitap Ayşe Kulin'inin hayatını romanlaştırılmış şekilde ikiye bölerek anlatıyor bize. 'Hayat' Ayşe Kulin'in doğumuyla başlıyor ve genç yaşında bitirmiş olduğu evliliğiyle son buluyor. Eski İstanbul'un dilden dile anlatılan bütün detaylarını, sanki sizde o dönemde çocukmuşsunuz gibi kitap sayesinde yakından hissedebiliyorsunuz. Kitabın bitimiyle bir hüzün kaplıyor gerçekten de içinizi. Belki genç  Ayşe'ye üzülmenizden belkide bu kadar sürükleyici bir kitaba veda edecek olmanızdan. Kitapta adı geçen herkesin fotoğraflarına bakarken sıcak bir gülümsemeye bırakıyor hüzün yerini. Tam bu devrede ikinci kitap olan Hüzün devreye giriyor. Hayat'ın kaldığı yerden görevi devralıyor. 'Hüzün' dün sevgiliyle yapmış olduğumuz alışverişin sonucu olarak benimle birlikte:) Dün gece başlayıp sabah olmasına az zaman kalana kadar elimden bırakamadım gene. Sürükleyiciliği ve yaşanmışlığıyla birlikte hüznü hissederek zaman zaman gülümsemeler bazı yerlerde fazla duygusal olduğumdan! gözyaşlarıyla sonuna yaklaştım 'Hüzün'ünde. Sürükleyici  bir roman yada biyografi okumak isteyenlere naçizane olarak tavsiye edebilirim:)



3 yorum:

sevda s. dedi ki...

Bayılarak, hıphızlıca okuduğum 2 kitap. Ben de çok beğenmiştim :)

pempe gönlüm sende dedi ki...

Devamınıda yazar inşallah Ayşe Kulin merak ediyorum ben:)

Hatice dedi ki...

Biraz geç oldu ama yeni gördüğüm için yorum yazmak istedim. Bu kitapları ben de çok severim ama bunların öncelerini de okumanızı isterdim. İlk kitap VEDA bir sonraki de UMUT adlı kitaptır. Ayşe Kulin daha sonra bunlarla devam etti. Mutlaka edinmenizi tavsiye ederim. İkisi de enfes romanlar çünkü. VEDA ve UMUT da kendisi yok henüz kendi ailesini annesinin çocukluğunu ve Osmanlı zamanına dayanan ve büyük bir köşkte geçen büyük ailesini o kadar güzel anlatmıştı ki bitince çok üzülmüştüm. Şiddetle tavsiye ederim =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...